Trans Am Club of Sweden

Ni måste logga in via www.transamclub.se
Aktuellt datum och tid: tor 17 aug 2017, 03:34

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 780 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 okt 2008, 21:09 
Offline
Medlem
Medlem

Blev medlem: tis 14 okt 2003, 18:40
Inlägg: 999
Namn: Sven Floman #58
Hej Anders!

Hade du inte något annat projekt på G???

Är det denna du skall fortsätta med? eller ligger allt på is?

//Sven


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 okt 2008, 21:35 
Offline
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08 maj 2006, 13:27
Inlägg: 3613
Ort: Linköping
Namn: Anders Fridlund #542
Jag känner igen känslan. Har samma problem och tankar själv....

_________________
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 28 okt 2008, 23:34 
Offline
Medlem
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 10 feb 2005, 17:41
Inlägg: 1602
Ort: Skara/Eggby
Namn: Johnny Johansson
Säger som Hardly, har själv haft känslan att tiden inte räcker till.. Har till och från funderat att sälja min i två års tid men så fort nån vill köpa så backar jag :oops:
Hade varit väldigt roligt att fått se din bil färdigställd Anders.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 okt 2008, 00:34 
Offline
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08 maj 2006, 13:27
Inlägg: 3613
Ort: Linköping
Namn: Anders Fridlund #542
Bryyyyyyt. Nu skriver vi av detta som mörka hösttankar och biter ihop. Jag ser ljuset i änden av tunneln, dvs våren, lång borta. :angle:

_________________
GTO -66
GET IN, SHUT UP, HANG ON


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 29 okt 2008, 03:24 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 24 feb 2006, 17:27
Inlägg: 1629
Ort: Finja
Namn: Magnus Nilsson #247
Man säljer enbart för att lämna plats och ekonomi åt ännu intressantare projekt. Givetvis inom genren....

_________________
-94 trans am
Hotrod -34 ford, LS1 C5 chassi
-97 Cadillac seville STS

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260364


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 10:23 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Säljesplanerna har lagts lite på is för närvarande...
Bilen ska ihop och fungera innan några planer på seriös försäljning yttras. Ett av de "småfelen" som finns i dagsläget var att motorn inte gick som den skulle pga att mapsensorn visade knasiga värden (för lite med motorn avstängd och för lågt område med motorn igång).

För två år sedan fick jag min motor att gå som den skulle (nåja, lite fanns kvar att önska, men bilen var fullt körbar i alla fall). Efter ett par fullgasrepor började lådan skramla och därefter revs bilen för lådrenovering.
Ett år senare monterades lådan igen och vips så gick inte motorn som den skulle längre.
Den gick riktigt dåligt rättare sagt

Efter lite undersökning, visade det sig att map-sensorn visade ca 60 kPa när motorn var avstängd och ca 40-50 kPa med motorn på tomgång.
Tidigare har det varit 100 kPa med motorn avslagen och ca 70 kPa (eller nåt sånt) på tomgång.

Nåväl, ny map-sensor köptes, men det hjälpte inte nåt... Exakt samma värden som tidigare.
Kopplingsschemat stämmer överens med kablaget. Sprutet skickar ut "5V" (i verkligheten är det 5,9V. ingen aning om vad det var innan felet visade sig) och signalkabeln skickar tillbaka ca 5,4V från signalkabeln och in i sprutet.

Ikväll noterade vi (jag + frivilliga) att om man kopplar in map-sensorn med sprutet igång, blippar mätaren ibland upp till 100 kPa för att sen gå ner igen.
Aha - glappkontakt? Ny kabel fixades fram och kopplades in. Fortfarande samma värde som tidigare, runt 60 kPa.

Bilen har alltså stått i ett år ungefär. Orörd. Detta är resultatet...


Vad är fel egentligen? Jag börjar fundera på om det är ett hårdvarufel?

Fakta; Electromotive TEC2 sprut, GM 1-bar mapsensor. Sprutet är designat för sensorn och man justerar inga max- eller minvärden.

Resultat; Motorn är totalt död. Den startar utan större bekymmer, men går som en påse nötter, baktänder, misständer, spottar ur spjällhuset. Den varvar mellan 500 och 1200 rpm, men inte mer.


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 11:42 
Offline
Medlem
Medlem

Blev medlem: tis 14 okt 2003, 18:40
Inlägg: 999
Namn: Sven Floman #58
Hej Anders!

Om det är GMs mapsensor så skall den ha 5volt som ref punkt med en jord och en signal kabel till datorn.

Nu förutsätter jag att det är GM style typ som denna

Bild

"3-bar GM Sensor

* Ground on Pin A,
* Sensor output on Pin B, and
* +5 Vref on Pin C."

Jordpukten bör vara samma som jordpunkt som datorns om du nu inte har en kontakt som går direkt till datorn.

Nu vet jag inte vilken dator du har men min använde MAP sensorn för att styra tändningen dvs är den kass eller visar fel signal är det mer eller mindre kört med tändnings kurvan. (Inte rekommenderat att köra så här alls))

Jag skulle börjat med MAP sensors Ref volt och jobba bakåt... (Hoppas datorn inte är fel på).

Du kan även testa att sätta ett motstånd så att du får ner Ref volt till 5 volt skarpt. (Detta är enbart till för att se om problemet blev löst och en konfirmation i så fall om att datorn är lite trasig eller felinställd om man nu kan ställa in REF volten mjukvaro mässigt)

Har du prövat med att ladda in en ny firmware i datorn? (glöm inte att spara alla inställningar!!!)

Givetvis gå igenom ALLA inställningar för att säkerhetsställa att inget har gått åt pipan med dessa när bilen fått stå ett tag.

//Sven


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 14:00 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 11 dec 2003, 21:09
Inlägg: 9188
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Namn: Åke Georgsson #230
minns jag fel i att du brände din ecm tidigare ? visst är det en rebuild unit du har nu ? jag skulle nog som punkt ett försäkra mig om att ecm:en är felfri ,, skicka tillbaka den till tillverkaren och be dom köra en diagnos på den , (det är nått du aldrig kan göra själv ) men vad du själv kan göra är att mätta upp allt kablage och alla givare ,, bara för att utesluta felkällor ,, när alla felkällor är eliminierade så kvarstår bara mjukvarufel eller HÅRDVARUFEL i din MOTOR ,, lätt att stirra sig blind på elektroniken en sån här gång ,, jag utgår från att du inte har regisrerat några skumma ljud från motorn men ett kompressionstest kan bekräfta att motorn är okay

_________________
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 15:06 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Formula400 skrev:
...ett gäng med bra tips...

Tack för tipsen. Tyvärr är alla redan testade och det ser likadant ut nu som innan jag började. Det verkar helt enkelt som om sprutet kastat in handduken.
Ska maila supporten i helgen och se om de har någon erfarenhet av problemet. Jag åker till USA 4 dagar i dec. och det är en möjlighet att ta med sig det dit då för att skicka in det på service.
Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska fortsätta satsa på det, eller helt enkelt köpa ett haltech/nira/Autronic/VEMS eller liknande...

2 loud skrev:
minns jag fel i att du brände din ecm tidigare ?

Du minns fel. Det var glapp i kontaktstycket mot sprutet. Tyvärr var det inte så denna gången...

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 15:31 
Offline
Medlem
Medlem

Blev medlem: tis 14 okt 2003, 18:40
Inlägg: 999
Namn: Sven Floman #58
Hej Anders!

Möte en av killarna som bygger VEMS enheten och enligt det man kollat och liknande verkar den väldigt bra... Den kräver mycket av köparen om man vill modifiera den men annars är det nog en av de öppnaste och bästa man kan skaffa. (nu har jag inte kollat in dem andra så djupt) Vet inte om Mjukvaran är helt öppen på VEMS enheten

Själv kör jag men en Megasquirt som modifierats för att köra EDIS prylar dock är nackdelen att den enbart har fyra drivare för spridare vilket medför att man måste köra spridarna i batch mer eller mindre samt att min kunde ha lite bättre upplösning på kurvorna. En fördel som jag gillar skarpt är att man kan löda ihop allt själv vilket jag tror man inte kan med VEMS tex.

Angående ditt problem, skulle också gissa på enheten om MAPen har bytts och kablarna går direkt till din enhet. (Såvida det inte är en inställning som gått och blivit fel)

//Sven


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 16:50 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Både VEMS och MegaSquirt verkar ha sina fördelar. Jag hade helst skaffat ett Bosch, Magnetti Marelli, Motec eller liknande inklusive en dash för övervakningen, men eftersom jag inte råkar ha 100' att lägga på styrsystem så får jag nöja mig med något för dödliga istället.

Fasen vet om man ska sälja egentligen. Lutar lite åt att behålla fanskapet ett tag till. :roll:

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 17:04 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 19 jan 2006, 17:42
Inlägg: 3701
Ort: Gävle
Namn: Rickard Westling #352
Varför itne sätta ihop den så att den fungerar.. Så kan du använda den ett tag?

_________________
Pontiac trans am 305 TPI 1991(Såld)
Chrysler laser 1985
Smart Roadster 2003


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 17:36 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
azguz skrev:
Varför itne sätta ihop den så att den fungerar.. Så kan du använda den ett tag?

Ja, det låter ju enkelt när någon annan säger det...

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 17:38 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Inlägg: 2586
Ort: Bromölla
Namn: Niklas Appelquist
Du kanske har råkat sätta dit en 2bars sensor?

Kan du skifta i sprutet för 1bars/2bars testa isf sätt den på 2bars.

Mät annars ref.spänning och output spänningen med tändning på.

_________________
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 18:10 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Niklas skrev:
Du kanske har råkat sätta dit en 2bars sensor?

Kan du skifta i sprutet för 1bars/2bars testa isf sätt den på 2bars.

Mät annars ref.spänning och output spänningen med tändning på.


1 barssensor, har testat att försöka korrigera men eftersom man bara kan välja 1,2,3 finns det inte så mycket att göra. Dessutom är utslaget för lite när motorn startar - den sjunker bara ca 10 kPa, vilket känns för lite.

Matning till MAPsensorn är 5,9V, signal tillbaka till sprutet är 5,4V med tändning på.

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 18:36 
Offline
Medlem
Medlem

Blev medlem: tis 14 okt 2003, 18:40
Inlägg: 999
Namn: Sven Floman #58
Anders > 1G skrev:
Niklas skrev:
Du kanske har råkat sätta dit en 2bars sensor?

Kan du skifta i sprutet för 1bars/2bars testa isf sätt den på 2bars.

Mät annars ref.spänning och output spänningen med tändning på.


1 barssensor, har testat att försöka korrigera men eftersom man bara kan välja 1,2,3 finns det inte så mycket att göra. Dessutom är utslaget för lite när motorn startar - den sjunker bara ca 10 kPa, vilket känns för lite.

Matning till MAPsensorn är 5,9V, signal tillbaka till sprutet är 5,4V med tändning på.


Mapsensorn är endast en linjärt motstånd som baserar sig på vakumet/trycket, Skulle jag inte veta bättre hade jag trott att det var spännings regulatorn i enheten som gått sönder och att den därför numera ger ett felaktigt 5volts ref.

Dessa är billiga att byta ut dock måste du löda och sådant...

Typ en sådan här
Bild

Men antagligen har du en liten mer avancerad i din enhet med flera Ref punkter.

//Sven


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 20:38 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Problemet är att all elektronik inuti styrboxen är ingjutet i epoxi (antagligen för att de inte visste bättre), så det är svårt att göra någon mer avancerad felsökning än att mäta utanpå.
Bild

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 21:05 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Inlägg: 2586
Ort: Bromölla
Namn: Niklas Appelquist
Dela på signalsladden och mät (med tändning på) i bägge ändar....

Du skall då ha 0v på ECM och 5 från sensorn. Vad visar ECM då för värde?

Här har du en tabell.


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

_________________
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 15 nov 2008, 22:40 
Offline
Medlem
Medlem

Blev medlem: tis 14 okt 2003, 18:40
Inlägg: 999
Namn: Sven Floman #58
Hej Anders!

Inguten i epoxy? ok.......... vet inte ens om de kan reparera sådant utan det blir väl till att byta ut hela boxen eller?

Såvida de inte har ågon epoxy lösare som inte fräter på kretsarna... (detta får man väl hoppas på.......)

//Sven


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 16 nov 2008, 11:29 
Offline
Medlem
Medlem
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 07 sep 2001, 02:00
Inlägg: 3774
Ort: Segeltorp
Namn: Bo Hagström # 69
Anders

Jag såg på bilden att TPSen stod på 1 volt. Skall den inte vara på runt 0,5 volt vid tomgång?

Sen så är ju mapvärdet alldeles för högt. På min motor så är det runt 16-17 vid tomgång.

/ BosseH

_________________
# 69. Bosse Hagström.TA Silverbird -96 Ram Air WS6-R.M6 now sold!. Firehawk 2002 # 705.Jaguar XKR 2001supercharged.Opel Vectra V6 Turbo OPC 2007


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 16 nov 2008, 14:05 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 11 dec 2003, 21:09
Inlägg: 9188
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Namn: Åke Georgsson #230
ANDERS 1 G ,, ditt alias har fått en NY innebörd och ytterligare en börda är lagd för dina axlar ,, .. ANDERS e ju du och 1G(ång) måste ju nu vridas om att betyda att du måste på bilen att FUNGERA 1 gång :angle: :angle: ( LUGN jag kunde skrivit på EN gång oxå *lol* ) nu är snart hela tacs engagerad i och få snurr på din bil så ta bort dina försäljningsannonser

men börja bena lite AKTIVT i dom "mörka" hålen ,, ECM:en tex jag skulle tro att den enda som kan KONTROLLERA och mäta upp att den är okay är tillverkaren ,, ta upp en mailkontakt med dom nu och be om hjälp ,, med en sjuhimla satans tur kan det finnas någon form av möjlighet att du tom kan slippa sända den till dom om dom har möjlighet att koppla upp sig mot den via nätet ,, LET GO TO ACTION !!!!!!

(fast å andra sidan så hoppas jag få igång nån av mina projekt i sommar så då blir du ju endå frånåkt . . så du kanske skulle engagera dig i att rostlaga pizzabilen istället :roll: (alfan )

_________________
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 16 nov 2008, 17:34 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Niklas skrev:
Dela på signalsladden och mät (med tändning på) i bägge ändar....

Du skall då ha 0v på ECM och 5 från sensorn. Vad visar ECM då för värde?

Här har du en tabell.

Skall testas!
Tack!

2 loud skrev:
finnas någon form av möjlighet att du tom kan slippa sända den till dom om dom har möjlighet att koppla upp sig mot den via nätet ,, LET GO TO ACTION !!!!!!

Jo tjena... det är ett insprutningssystem som jag köpt, inte en sån här;
Bild

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 16 nov 2008, 19:41 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 06 sep 2001, 02:00
Inlägg: 2586
Ort: Bromölla
Namn: Niklas Appelquist
Vill du felsöka din ECM så "splitta" signal kablen från din TPS du kan du själv jmfr TPS värdet med MAP värdet och den tabell jag skickade med............

För att felsöka din MAP senor behöver du en vacuum mätare och sedan jmfr med den tabell jag skickade med.

16-17 kPa på tomgång är väldigt lågt, menar du kPA eller In.Hg? (off topic kanske :oops: )
Min förra kam hade 85kPa på tomgång nu ligger jag på runt 65kPa så det är inget onormalt, allt beror på motorkombinationen.

Likaså TPS signalen- kan vara olika på tomgång beroende på sprutet, äldre MAF TPI är kinkiga när det gäller TPS signalen..........

_________________
GTA -89 med Syclone chip.......

http://medlem.spray.se/gta324

Kika även in på......
www.musclecars.se


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 16 nov 2008, 19:51 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Det här med projekttrådar är jäkligt bra...

Här är en bild på hur det såg ut när motorn funkade och var inställd för ett par år sedan.
Bild

Hela syns inte i forumet. Klicka på bilden så kommer den upp i sin helhet.

Här kan man se tomgångsvärdet också...

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 16 nov 2008, 22:19 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 11 dec 2003, 21:09
Inlägg: 9188
Ort: Barkarby/Jakobsberg/Järfälla
Namn: Åke Georgsson #230
Anders > 1G skrev:

2 loud skrev:
finnas någon form av möjlighet att du tom kan slippa sända den till dom om dom har möjlighet att koppla upp sig mot den via nätet ,, LET GO TO ACTION !!!!!!

Jo tjena... det är ett insprutningssystem som jag köpt, inte en sån här;
problemet är väl att du IGENTLIGEN har samma erfarenhet är bägge så :blink2: :blink2: :blink2:

så länge du inte VET att ecmen e frisk är felsökning "marrig"

_________________
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre 24 apr 2009, 19:36 
Offline
Registrerad
Registrerad

Blev medlem: fre 24 mar 2006, 16:31
Inlägg: 926
Ort: Tomelilla (Skåne)
Namn: Håkan Nilsson #51
hur går de här då? blir det nått åka i sommar??


Håkan

_________________
Motor 428 (440 cui)
Kauffman D-port 310cfm
Balanserad,Lineborrad,arpbultad
Rullkam
Dougs 1 3/4 headers
portmatchat Qj insug
800cfm av the Judge
3000rpm turbin
3,73 utx bak
Preppad Th400
Ställbara konidämpare+Caltracs
alla bussningar utbytta till polyeten


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön 26 apr 2009, 20:47 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Gäsp... Visst ja, jag hade en bil någonstans.

Va, öh, nej? Bilskruvandet står ganska stilla för närvarande. Den röde är dock på väg till slakt. Mer om det i en framtida post.

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 14 jul 2009, 09:21 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 11 jan 2007, 19:42
Inlägg: 236
Ort: Karlskrona
Namn: Ronny Stavervik #521
Hur går det med svängjänken?
Mvh Ronny

_________________
Min tråd


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 14 jul 2009, 11:11 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 06 okt 2002, 14:52
Inlägg: 6748
Ort: Lund
Namn: Anders Jeppsson #597
Lustigt, jag hade den här tråden uppe för någon timme sedan och funderade på om jag skulle uppdatera den. :lol:

Nåväl, bilen håller på att få lite "översyn" för närvarande. Ska börja uppdatera lite här på forumet under sommaren, men vill hinna komma lite längre med det praktiska arbetet innan jag sätter igång med forumuppdateringarna. De som är vetgiriga får istället gå in på min hemsida, http://www.propontiac.com , och kolla. Är man riktigt vetgirig, fyller man i sin e-mailadress under nyhetsbrevskolumnen och sen trillar uppdateringarna hem i mailkorgen direkt - med bilder och allt.

_________________
Bild
http://www.propontiac.com
Prenumerera på nyhetsbrevet och få uppdateringarna i din inkorg.

Gilla på facebook! :lol:

"He who follows another is always behind"


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 14 jul 2009, 11:24 
Offline
Registrerad
Registrerad
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 11 jan 2007, 19:42
Inlägg: 236
Ort: Karlskrona
Namn: Ronny Stavervik #521
klart man vill ha nyhetsbrev om en frän pommac :lol:
Du säljer inte mailadresserna till högstbjudande spammare nu bara :wink:

Börjat titta så smått på sidan. Verkar lite skrämmande... :cry:

_________________
Min tråd


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 780 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 26  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011