Moderator: Moderators

Zamuel skrev:Aha ok, ja man ser inte riktigt storleken på öppningen på bilder. Borde det isåfall funka om jag fick tag på en ny "bottendel" och sen ha samma filter och lock som jag redan har?
Känns som de kunde hade Ram Air insuget som standard för det påverkar väl inget igentligen om det sitter på en bil utan ram air huv? Om det inte skulle bygga för högt och ta i huven förstås.

Zamuel skrev:Jag har ett annat än orginal "liden", vet dock inte om det skilljer nått från ett SLP eller det jag har som heter RK sport. Vad gör en LS6 MAF?
Jag har orginal slangen mellan locket, men läste nått om att SLP smooth bellow skulle vara för hård och spricker?
Nått jag dock märkt på det locket jag har på är att klackarna baktill som ska haka i fästerna i insuget under, det funkar inte riktigt utan locket "skjuts fram" så de hakar ut. Vet inte om det är dålig passform på grejerna.
Själva RAM air insuget är väl inget som skilljer om det är ett orginal mot nått annat?

Westlose Bandit skrev:På min förra Trans am (-94) filade jag upp MAF:en för att likna eftermaknad grejorna,något man bör göra på LS1 modellerna också?
/Fredrik

Återgå till Teknik 4:e generationen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst