hjälp larm

Teknisk information, frågor avseende Firebird/Trans Am årsmodell 93-02.

Moderator: Moderators

hjälp larm

Inläggav miamaria66 tis 27 jul 2010, 21:08

Jag har en trans am -99 som jag måste koppla ur larmet på. Hur gör man ????? Den lilla svarta plastbiten som sitter i tändningsnyckeln, vad är det för något? styr den något?
miamaria66

Namn: Maria johansson

Re: hjälp larm

Inläggav 2 loud tis 27 jul 2010, 23:25

oj det en ganska komplicerad historia ,,, skicka mig ett pm med ditt nummer så ringer jag så ska jag hjälpa dig ,, vart i landet finns du ?
No1. Trubbletopicstarter :lakrits:
Guinnes World Record Holder (Soundpressure in car )
Användarvisningsbild
2 loud
TACS medlem
TACS medlem

Namn: Åke Georgsson #230

Inläggav Ramair ons 28 jul 2010, 15:28

Detta hittade jag på LS1.com forum

Here we go:

Entering programming mode: Put your key in, turn it to Run, then to Off. Remove Radio fuse panel between driver door and instrument panel. Turn key to Accessory position (backwards, towards you). You should hear one or two chimes, depending on the features your car has.

Leaving programming mode: Turn ignition off and re-insert radio fuse.

While in programming mode:

To change alarm de-/activation notification: Press the lock button on your alarm transmitter. It will chirp the number of times that correspond with the current setting. 1 chirp = no horn/lights, 2 chirps = lights & double chirp, 3 = lights & double chirp, with single chirp instead if trunk is open, 4 = lights only. To cycle through the 4 choices, press the horn button.

To disable factory alarm (retains keyless entry): Press door unlock switch until only one chirp is heard. To return to the factory setting (alarm arms with keyless remote transmitter OR with power door lock switch), change setting to 3 chirps.

Other things that can be configured, and how:
Exit Lighting and Delayed Illumination - Turn instrument panel brightness control all the way up.
Last Door Closed Locking and Lockout Prevention - Press door power lock button.
Remote Keyless Entry Verification (lights & horn) - Press unlock button on remote transmitter.
Driver's Door Alarm Delay and Shock Sensor Enable - Turn parking lamps on and off.

All of the above are adjusted in the same method, and while in programming mode. Each of them also have a number of settings, just like the alarm notification setting. When done with settings, see "leaving programming mode" above.
Trans Am 99 Ram Air WS6
Användarvisningsbild
Ramair
TACS medlem
TACS medlem

Namn: Darius Pawlowski #299

Inläggav 2 loud ons 28 jul 2010, 20:18

bra jobbat darius men felet är att man har bytt ut allt framför förarstolen ink passkeymodulen fast inte tändningslåset vad jag fattade ,, vi pratades per telefon i förmiddags , hon skulle återkomma med resultat men jag har ej hört av henne än
Användarvisningsbild
2 loud
TACS medlem
TACS medlem

Inläggav miamaria66 fre 30 jul 2010, 13:56

Hej alla, Jag har inte hunnit bilen just för jag har arbete att sköta, jag kommer troligen att återkomma till er ang min stora kärlek
min trans am, I nu läget är det bara jobb som gäller, ska jobba med bilen nästa vecka, vi hörs nästa vecka. ha en trevlig helg
mia
miamaria66

Inläggav miamaria66 sön 08 aug 2010, 16:59

Hej´. Idag fick jag låna en obd2 mätare som skulle visa ev fel koder, När jag kopplade in den visade den inte ett enda fel,
Ändå ger den inte ett enda ljud från starten och bränslepump, Kan ett larm hänga sig eller vad är detta för skoj :grin: :roll:
börjar känna mig ganska trött på denna bil..... :book: mvh mia
miamaria66

Inläggav 2 loud sön 08 aug 2010, 20:55

stöldskyddet ger inga felkoder om det inte är trasigt och det verkar ju funka alldellse utmärkt :lol: :lol: :lol: jag köper bilen billigt när du tröttnat :wink: :wink:
Användarvisningsbild
2 loud
TACS medlem
TACS medlem

Återgå till Teknik 4:e generationen