bobbi92 skrev:hejsan, hejsan
jag funderar på att köpa en pontiac firebird v6 3.1(191) -91 och undrar lite om dem.
1. hur mkt soppa dricker den?
Beror helt på hur du kör den ,, det här är en entusiastbil , det sista man engagerar sig i på en sån är förbrukningen , men det är ingen bil du köper för billig driftskostnad , det är ingen herrejösses skillnad mellan 6orna och 8orna , skull defenitivt rekommendera att du tittar på V8 bilarna direkt istället för den sm du skriver om , den har dessutom den minsta maskinen (har för mig "rätt" 6a är på 3,4 liter )
2. hur dyr är den att äga försäkring och skatt ca?
svårt att ge dig exakta uppgifter du försäkringen hänger på vart du bor , ålder osv men det är ingen "sparbössa" och bilen är ganska tung och det märks på skatten
3. är den dyr vad det gäller reservdelar jämfört med vanliga bruksbilar?
Nää delarna är "fruktansvärt" billiga ,, dock en viss reservation för just 6:orna , det finns myycket mera beg delar i omlopp på 8:orna ,, du har dock hela amerikanska marknaden att vältra dig i och där kostar delarna " á nickel & and & daim"
4. är det svårt att få tag i delar till den?
och lite allmänt vad ni själva tkr?
Nää som sagt du har hela amerikanska marknaden att frottera dig i men delarna finns även i sverige men amerikanska marknaden är ALLTID billigast
TKR ?? vet inte riktigt vad den förkortningen står för ???
ps jag är ny här på detta forum
mvh Robin